WSZYSTKO TU SIĘ KOŃCZY I ZACZYNA „GDAŃSK– SOPOT – GDYNIA”

Pierwszego dnia wycieczki, 26.10.2022 r., zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki w Malborku, w którym mogliśmy podziwiać ogromną budowlę z krużgankami otaczającymi dziedziniec, jej wnętrza i wystawy z dawną bronią, bursztynem.

Następnie przejechaliśmy do Gdańska, gdzie spotkaliśmy się z przewodnikiem i rozpoczęliśmy zwiedzanie: Wyspy Spichrzów, portu nad Motławą, Zielonej Bramy, Długiego Targu,  Ratuszu Głównego Miasta, fontanny Neptuna, Dworu Artusa, Bazyliki Mariackiej, Ulicy Mariackiej, Długiego Pobrzeża.

Rozpoczęliśmy od końca naszego tematu wycieczki „wszystko tu się kończy”, czyli Placu Solidarności, pomnika Poległych Stoczniowców, Bramy nr 2, Sali BHP, Europejskim  Centrum Solidarności. Zakończyliśmy ten dzień obiadokolacją i zakwaterowaniem.

Drugiego dnia 27.10.2022 r. zjedliśmy śniadanie i zaopatrzeni w suchy prowiant, ruszyliśmy  do Oliwy. Zwiedzaliśmy Park Oliwski, przepiękne ogrody angielskie, francuskie, podziwialiśmy drzewa egzotyczne i przepiękną kolorystykę jesienną. Wstąpiliśmy również do Palmiarni. Następnie zwiedziliśmy Archikatedrę i wysłuchaliśmy koncertu organowego.

Przejechaliśmy do Sopotu, gdzie przeszliśmy się ulicą Monte Cassino, podziwiając Krzywy Domek. Wykorzystując przepiękną, słoneczną pogodę spacerowaliśmy po Molo.

Drugim punktem tego dnia była Gdynia, najmłodsze miasto w Polsce jej urbanistyka i architektura.  Spacer po Molo Południowym, Sea Towers, ORP Błyskawica, zwiedziliśmy  Dar Pomorza.

Po obiadokolacji, wizyta w Teatrze Piasku Tetiany Galitsyny na spektaklu Mały Książę.

Trzeciego dnia: 2022.10.28, zjedliśmy śniadanie , otrzymaliśmy suchy prowiant i wykwaterowaliśmy się ze schroniska. Realizowaliśmy drugi człon naszego tematu wycieczki ”wszystko tu się zaczyna” od Poczty Polskiej w Gdańsku , Muzeum II Wojny Światowej Westerplatte (Kurort – Bastion – Symbol),  Bulwar Nadmorski. Punktem kulminacyjnym był

rejs statkiem, oglądaliśmy tereny Stoczni, Portowe, Wisłoujście.

Po rejsie zjedliśmy obiadokolację i ruszyliśmy w drogą powrotną.