Wiosenne konkursy biblioteczne

      24 kwietnia 2023 r. został rozstrzygnięty konkurs na plakat pod tytułem „Czego nie lubi książka?” Był to konkurs drużynowy. Każda z dwóch grup przedszkolnych oraz klas I-III miała za zadanie wykonać jeden plakat konkursowy. W tym celu posługiwano się różnymi technikami plastycznymi. Na dużych kartkach dzieci wyklejały, malowały farbami oraz odbijały swoje dłonie. Używały niezwykłych artykułów plastycznych, jak na przykład makaron, czy papierki od cukierków. Komisja, w której skład wchodziła pani bibliotekarka, wychowawczynie oraz pani od plastyki oceniały siłę przekazu, oryginalność prac oraz ich estetykę.

    I miejsce w kategorii „Przedszkolaki” zajęła grupa starsza składająca się z 5-6-latków, natomiast wśród klas I-III zwyciężyli trzecioklasiści. Wszyscy otrzymali gadżety do swoich klas ufundowane przez Radę Rodziców oraz pamiątkowe dyplomy.

    Kolejny konkurs odbył się 8 maja 2023 r.. Był to konkurs czytelniczy pod tytułem „Najbardziej nieprawdopodobna przygoda” ze znajomości książki oraz filmu Andrzeja Maleszki pt. „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło” przeznaczony dla uczniów klas V-VIII. Polegał on na pisemnej odpowiedzi na pytania otwarte i zamknięte dotyczące filmu i książki. Oprócz pytań o teść książki i różnice między nią a filmem nie zabrakło również odrobiny gramatyki i ortografii. Maksymalnie można było zdobyć 23 punkty. W konkursie wzięło udział siedem osób. Komisja w skład której weszli poloniści oraz pani bibliotekarka orzekła, że I miejsce zajęła Anita Pietrzeniec z klasy V, która zdobyła 21,5 p., na II miejscu znalazła się Kamila Prawdzik, również z klasy V, która uzyskała 20,5 p., a trzecie miejsce zajęła Wiktoria Kuklińska z klasy VI z 18,5 p. W konkursie została wyróżniona Patrycja Piekarska z klasy V, której zabrakło tylko pół punktu do zajęcia trzeciego miejsca. Wszyscy laureaci oraz biorący udział w konkursie (Jakub Pycz z kl. V, Mateusz Białous z kl. VI, Gabriela Rudzewicz z kl. VII) otrzymali pamiątkowe dyplomy. Zwycięzcy – nagrody książkowe ufundowane przez Radę Rodziców.

   Na pochwałę zasługuje chęć uczniów do brania udziału w tego typu konkursach. Te drużynowe – służą nie tylko zdrowej rywalizacji, ale również integracji w grupie. Czytelnicze – rozwijają wyobraźnię, zmuszają do sięgnięcia po książkę i uczą walki ze stresem, który jest często motorem do sięgnięcia po główną wygraną. Gratulujemy wszystkim, którzy nie boją się zaryzykować po to, aby się sprawdzić.

Oprac. Emilia Twardowska

fot. Emilia Twardowska

 

 

 

Możesz również polubić…

Skip to content