II edycja akcji „Poczytajmy”

      W roku szkolonym 2023/2024 odbyła się druga edycja akcji skierowanej do przedszkolaków w Krasnymborze pod tytułem „Poczytajmy”. Jej organizatorem była biblioteka szkolna w Krasnymborze.

           W pierwszym tygodniu czerwca, cztery przedstawicielki rodziców,  czyli panie: Marta Pietkiewicz, Justyna Nowikowska, Ewelina Skorupa, Monika Karp, czytały przedszkolakom wybraną przez siebie lekturę.

            Pani Marta Pietkiewicz wybrała tematykę kulinarną i zaprezentowała książeczkę z serii „Ulica Sezamkowa” pod tytułem „Piekarze”. Dzieci dowiedziały się z niej, jak trudno jest coś upiec i ile pracy wymaga to zajęcie. Na koniec zajęć można było pokolorować jej bohaterów, gdyż każdy dostał kartę pracy przygotowaną przez panią Martę.

            Kolejna książeczka to opowiadania o przygodach dzieci w wieku słuchaczy pani Justyny Nowikowskiej, gdyż to ona właśnie była kolejnym lektorem. Przedszkolaki z zainteresowaniem słuchały treści opowiadań i mogły samodzielnie wybrać, jakie będzie następne opowiadanie.

         Pani Ewelina Skorupa zainteresowała maluchy książeczką z serii „Kicia Kocia”. Zgromadzone w kole przedszkolaki z przyjemnością słuchały o przygodach bohaterów znanych im z innych książeczek.

        Pani Monika Karp przedstawiła słuchaczom świat Jadzi Pętelki. Dzieci z zainteresowaniem słuchały o tej bohaterce. Pani Monika z dużym zaangażowaniem przystąpiła do akcji.

         W drugim tygodniu czerwca przedszkolaki odwiedziła pani Sylwia Łazarska, bibliotekarka Filii w Jastrzębnej Drugiej. Przeczytała ona książeczkę pod tytułem „Lusia i Wisia grają w tenisa”. Oprócz ilustracji oglądanych podczas czytania, dzieci mogły także pobawić się w kolorowanie rozdanych przez panią Sylwię obrazków.

          Podobnie, jak w roku ubiegłym, akcja „Poczytajmy” cieszyła się dużym zainteresowaniem zarówno wśród dzieci, jak i ich rodziców. Wszyscy lektorzy otrzymali pamiątkowe dyplomy z podziękowaniem.

Oprac. Emilia Twardowska

fot. Emilia Twardowska

 

 

Możesz również polubić…

Skip to content